Bol.com

BoekenBoeken

Thaise kippensoep met pompoen en zoete aardappel




In Haarlem hadden we een heerlijke thaise kippensoep met zoete aardappel gegeten en ik had dit bedacht een beetje na te maken. Toen er ook nog een pompoen in de streekbox zat besloot ik deze ook toe te voegen en dit had als resultaat een heerlijke soep. Ik doe er volgende keer wel iets meer rode peper in, want hij mocht iets pittiger. Ik heb dit recept van Jeroen een beetje gevolgd.

Thaise kippensoep met pompoen en zoete aardappel

Kippenbouillon van een blokje of vers gemaakt
Gaar kippenvlees
1 kleine pompoen
2 zoete aardappels
3 grote ui
2 teentjes knoflook
40 gram gember
een stengel citroengras
2 limoenblaadjes
2 rode pepers (zelf had ik er maar een gedaan. Ik heb het in het recept al aangepast)
een blik kokosmelk
1 eetlepel ras-el-hanout
olijfolie

Pel de uien en knoflook en snij ze in grove stukken. Verhit een flinke scheut olijfolie in een grote soeppan en doe hier de ui en knoflook in. Schil de gember en snij in grove stukken en voeg toe aan de pan. Verwijder de zaadjes uit de chilipeper en snij in grove stukken, kneus de citroenstengel en voeg dit alles samen met de limoenblaadjes toe aan de pan. Schil de pompoen en zoete aardappel en snij in grove stukken en voeg samen met de ras-el-hanout toe aan de pan en roer even goed. Stoof een minuut of 5 en voeg dan de bouillon en kokosmelk toe. Laat dit een half uur zachtjes koken tot de pompoen en aardappel zacht zijn. Haal de citroenstengel en limoenblaadjes eruit en pureer de soep met een staafmixer of doe het in een blender.
Voeg het kippenvlees eraan toe en breng de soep op smaak met zout en peper.
Eet smakelijk!

Reacties

Unknown zei…
Ik heb de kokosmelk weer terug in de kast gezet ;-) groetjes Shirley

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)