Bol.com

BoekenBoeken

Romige tomatenrisotto met paprika en kip

Ik ben dol op risotto en blijf dat ook. Deze risotto heb ik gemaakt na aanleiding van een allerhandebox recept. In april en mei had ik het heel druk, was John geveld door gordelroos en kwam alles op mij terecht. In die twee maanden heb ik een paar keer een allerhandebox besteld voor inspiratie. Daarbij zat een tomatenrisotto met chorizo. Ik had al wel heel vaak risotto gemaakt, maar nooit met tomaten als basis en dat beviel prima. Vandaag dus weer een tomatenrisotto gemaakt en hij was heerlijk. Deze keer met kip en paprika en mascarpone.
De box heeft mi heel erg geholpen en we zijn ook achter wat dingen gekomen. Bijvoorbeeld dat dun gesneden rauwe venkel echt heerlijk is. Waterkers niet ons ding was. je bij sommige gerechten het gevoel had een konijn te zijn zoveel groen voer ;-)

Romige tomatenrisotto met paprika en kip
1 ui
1 teentje knoflook
150 gram risottorijst
1 blik tomatenstukjes
1 liter kippenbouillon
1 groene paprika
1 puntpaprika
1 kipfilet
een eetlepel mascarpone

Snipper ui een knoflook. Fruit de ui aan in een pan met dikke bodem in een goede scheut olijfolie tot hij zacht is. Voeg nu de rijst toe en bak kort mee. Voeg een scheut vermouth of witte wijn toe mits je dat in huis hebt. Voeg nu de tomatenblokjes toe en roer tot het vocht bijna is opgenomen. Voeg nu schep na schep bouillon toe telkens als de bouillon is opgenomen en ga door tot de rijst gaar is. Snij de paprika in kleine blokjes en de kipfilet in iets grotere blokjes, bak dit in een koekenpan tot gaar en voeg 10 minuten voor het einde toe aan de risotto. Als de risotto gaar is voeg je een klein schepje bouillon toe en de mascarpone en roert goed door. Zet de pit uit en laat 2 minuten rusten. Serveer nu. Eet smakelijk!

Reacties

Unknown zei…
Dank je wel voor het delen! Deze ga ik vanavond maken, ik neem aan dat al jouw hoofdgerecht recepten voor twee personen zijn?

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)