Bol.com

BoekenBoeken

Vriezer maaltijd en slowcooker: Romige Citroen-knoflook kip

 

Ik zag verschillende recepten met kip citroen en knoflook en ik moest het gewoon proberen. Met alle drie heb ik geen problemen. Vaak was het ook wel met verse koriander, maar mijn man heeft die zeepsmaak daarbij dus dat viel af. Dan maar wat peterselie, om niet veel kruiden weg te gooien gebruik ik tegenwoordig verse kruiden uit de vriezer inclusief de knoflook. Lekker makkelijk en ze worden ook niet slecht omdat je maar een beetje nodig hebt. Ik heb er pas ook kruidenboter meegemaakt, heerlijk!

Het gerecht is zalig. Ik heb er ook een courgette nog doorgaan vandaag aangezien ik die nog in de koekast had en wat mascarpone voor de romigheid. De mascarpone hou ik erin. De courgette alleen als ik hem heb.

Ik maak deze zak standaard dubbel, want wie heeft er wat aan een halve citroen.

Citroen-knoflook kip (1 zak x 4 personen)

  • 500 gram kippendijenvlees
  • 1/4 cup (65 ml) citroensap
  • 1/2 citroen in plakjes
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 tenen knoflook fijgehakt
  • 1/2 eetlepel fijngehakte peterselie
  • zout
  • peper
  • Optioneel Courgette
  • 1 eetlepel Mascarpone
Vriezermaaltijd: Doe alle ingrediënten in een zak en vries in.

Slowcooker: Doe de inhoud van de zak of alle ingrediënten als je geen zak in de vriezer hebt gestopt in de slowcooker en zet hem 5 uur op low.
Lekker als pastasaus, zeker in de zomer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)