Bol.com

BoekenBoeken

Jamie's Diners

Ik heb dit boek nu al weer een paar maanden in huis en het bevalt me erg goed. Ik heb heel veel boeken van Jmie, maar deze behoort toch wel tot de favorieten. Wat ik vooral lekkere recepten vindt zijn de stamboekrecepten. Ik heb al heel vaak de pesto gemaakt en geef er inmiddels een eigen draai aan. Verder uit de top 10 de eenvoudige lasagne (niet met pompoen, maar met gegrilde courgette en champignons) en de Kip tikka masala (ook met garnalen en lamsvlees gemaakt). De pesto en tomatensaus uit de stamboekrecepten, dit zijn recepten die je op meerdere manieren en bij meerdere recepten kan maken en de tomatensaus is invriesbaar, dus wij hebben standaard pizzadeeg en tomatensaus in de vriezer en er staat dus zo een pizza op tafel. Van de 5 minuten gerechten heb ik alleen nog maar de zalm met couscous gemaakt, maar dit komt omdat het 1 persoons recepten zijn en ik niet zo heel vaak alleen thuis ben. Ik heb het wel in de tijd gered, maar vond het erg veel. De sandwiches en broodjes zien er heerlijk uit, maar ik vindt het eigenlijk te veel gedoe voor een lunch. De salades heb ik nog niet gemaakt en ik ben geen fan van zijn salades, dus of ik er veel van zal maken. Denk ik niet. De soepen komen nog wel aan de beurt, maar ja er is maar een bepaalde tijd per dag om dingen te doen en werken moet helaas ook. Ik heb al wel de zuid-indiase vissoep gemaakt en die was heerlijk.

Van de vlees- en vis-gerechten heb ik nog niet heel veel gemaakt. Jool's favoriete runderstoof is heerlijk in de winter en het vispannetje uit de oven zijn beiden echte aanraders.
Om het kort te maken ik ga nog heel wat lekkere recepten uit dit boek maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)