Bol.com

BoekenBoeken

Tiramisu

Tiramisu
Ik ben dol op tiramisu en met de kitchenaid keukenmachine is het een klusje van niks. Ik heb meerdere recepten geprobeerd en deze vindt ik het lekkerst.
Wat heb je nodig:
4 eierdooiers
2 eiwitten (de andere 2 kun je invriezen en later gebruiken om meringues te maken of iets anders waar je alleen eiwitten voor nodig hebt)
een pak lange vingers
4 eetlepels amaretto
2 sterke koppen koffie, afgekoeld ( ik zet meestal met de senseo een kop met 2 pads en dat 2 keer)
100 gram suiker (basterd- of poedersuiker is het handigst)
500 gram mascarpone (2 bakjes)
cacaopoeder

Meng de koffie met de amaretto. Leg in een schaal de lange vingers en giet hier de koffie over en laat dit intrekken.
Klop de eidooiers met de suiker wit en romig. Klop er daarna de mascarpone door.
Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Spatel voorzichtig wat mascarpone-mengsel door de eiwitten en spatel daarna de eiwitten door het mascarpone-mengsel. Verspreid dit over de lange vingers en zet het minstens 4 uur in de koelkast om op te stijven. Je kan ook meerdere lagen maken, maar ik ben wat lui uit gevallen en maak altijd 1 laag.
Voor het serveren strooi je er nog wat cacaopoeder over.
Eet Smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)