Bol.com

BoekenBoeken

Kip-Champignonragout

Vandaag hadden we een erg luie dag. Tussen de middag salades en vanavond Kip-Champignonragout met wat rijst. Voor het gare kippenvlees koop ik meestal een hele kip die ik door de poelier in 6 tot 8 stukken laat hakken, want dat doet hij nu eenmaal sneller dan mij. Die kip doe ik in een pan met veel water en kook ik een half uur, waarna ik het vlees van de botten afhaal. Meestal deel ik het vlees in 2 porties, 1 voor dat moment en 1 voor in de vriezer. De bouillon gooi ik niet weg.

Kip-Champignonragout
gaar kippenvlees
bouillon
melk
1 eetlepel boter
1 eetlepel bloem
125 gram champignons

Smelt de boter in een pan met dikke bodem op een middelhoog vuur. Bak hierin kort de champignons. Doe de bloem erbij en laat deze een minuut mee bakken. Voeg nu een scheutje melk toe en nu een dan een schep bouillon totdat jij de consistentie goed vindt. Voeg nu de kip toe en laat dit nog even lekker op smaak komen. Maak het eventueel nog wat dunner. Voeg naar smaak peper en zout toe.
Eet Smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)