Bol.com

BoekenBoeken

Gehakt zelf maken

Sinds februari hebben we een gehaktmolen en ik ben inmiddels aan het experimenteren wat het beste werkt. Ik maal zo ie zo al het gehakt 2 keer in de molen, want dat geeft toch wel het beste gehakt. Al het vlees snij ik in blokken van ongeveer 2 cm of ik koop het gesneden bij de slager, bijvoorbeeld hacheevlees. De eerste maling doe ik er nog niks doorheen, maar bij de tweede keer doe ik ervoor gehaktballen de kruiden doorheen en die laat ik meemalen, zeker voor bijvoorbeeld peterselie is dit makkelijker en alles komt er gelijk lekker doorheen.
Voor rundergehakt gebruik ik riblappen.
Voor half om half riblap en speklap.
Lamsgehakt, Kippengehakt en kalfsgehakt moet ik nog proberen.
Voor het kalkoengehakt had ik kalkoenfiletlapjes gebruikt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)