Bol.com

BoekenBoeken

Fritata met romanesco

Ik zag dit recept en aangezien ik nog een halve romanesco over had na de bloemkoolrisotto kon ik hem maken. Ik kreeg ook nog eitjes van mijn collega haar kippen. De rest van de ingredienten heb ik altijd in huis. Ik heb nog als extraatje belegen kaas toegevoegd.

Fritata met romanesco
½ romanesco in kleine roosjes
6 minieitjes of 3 grote eieren
1 cup belegen kaas in blokjes of geraspt of bijvoorbeeld gruyere
olijfolie
2 ansjovisfilets
1 theelepel kappertjes afgespoeld
zout en peper

Kook de roosjes 10 minuten en giet af. Doe de ansjovis met de olie in een koekenpan en laat de ansjovis smelten, bak de bloemkool een minuut of 5 mee. Voeg een goeie eetlepel olijfolie toe. Klop de eieren los met de kaas, kappertjes en peper en schenk in de pan. Bak aan beiden zijde goudbruin.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)