Bol.com

BoekenBoeken

salsa verde van Annabel Langbein

Een heerlijke salsa verde. Ik heb er al meerdere geprobeerd, maar deze staat toch bovenaan. Hij is van Annabel Langbein met een kleine toevoeging.
Wil je geen simpel gekookte aardappels doe er dan een schepje salsa verde door. Ik zag het Jamie een keer doen en het is echt heerlijk.

salsa verde
100 gram peterselie
een handvol dragonblaadjes (mijn toevoeging)
1 handvol fijngesneden bieslook
250 ml of een cup olijfolie (extra vierge)
4 eetlepels kappertjes, (afgespoeld, hoeft niet, maar doe ik wel)
3 tenen knoflook
4 eetlepels citroensap
2 theelepels grove mosterd (in het recept staat dijon, maar die heb ik niet omdat ik grove lekkerder vindt)
versgemalen zwarte peper
¼ kleine rode ui, gehakt
1 klein blikje ansjovis uitgelekt
dooier van een hardgekookt ei

Doe alle ingredienten in een blender of keukenmachine en zet hem aan een maal totdat je de kleur groener en groener ziet worden.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)