Bol.com

BoekenBoeken

weekmenu week 34

Deze week waren we eens de hele week thuis, dus ik heb ook elke dag moeten koken. Gelukkig is dat voor mij geen probleem. Deze week hoop ik alle recepten nog uit te werken.

Maandag aten we Gepeperd lamsvlees uit Madras met zelfgemaakte naan Erg lekker.
Dinsdag aten we de kipsate van Jamie uit Jamie's 30 minuten. Dat blijft een erg lekker recept.
Woensdag aten we een kipstoofpotje met aardappels. Nieuw recept en goedgekeurd.
Donderdag stond er witlof met ham en kaas op het menu met gebakken aardappels. De witlof niet gekookt, maar heel zachtjes gestoofd in wat water en boter, Verder maakte ik Tiramisu die we de volgende 3 dagen aten. Met de biologische mascarpone en de marsala wordt hij echt veel beter.
Vrijdag hadden we heerlijke mosselen in bier met daarbij brood en aioli. Ik had geluk dat ik de vrouw van de visboer ken waardoor we toch mosselen hadden. Ze waren heerlijk.
Zaterdag Koolrabi aardappelgratin met een gegrilde entrecote met dragonboter. De entrecote was wat taai en de aardappelgratin wat nat, dat kwam denk ik door de aardappels die erg stevig blijven.
Zondag Tomatensoep en kippenragout. Beiden erg lekker. Tomatensoep maak ik niet heel moeilijk en daar gebruik ik mix voor tomatensoep van Maggi voor, maar ik trek eerst wel bouillon van runderpoulet. Verder doe ik er prei, bleekselderij en wortel in en balletjes rundergehakt en als finishing touch ook nog een blik gepelde tomaten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)