Bol.com

BoekenBoeken

Mac and cheese, maar dan toch net anders

Wij hadden vandaag mac and cheese in gedachten, omdat het pizzadeeg gisteren was mislukt en ik nog veel kaas had. Nu zag ik vanmorgen bij Masterchef Australia een mac and cheese versie en ik heb hier een beetje op doorgeborduurd. Nog wat extra toevoegingen, want ik had geen truffel en er moest toch wat spannends in. Met rucola en pijnboompitjes is dat goed gelukt. Ik heb ooit een keer uit een boek van Jamie gemaakt en die vond ik ronduit vies en smakeloos, maar deze was heerlijk gekruid en smakelijk.

Mac and cheese, maar dan toch net anders
200 gram penne of andere buisvormige pasta
1 theelepel gerookt paprikapoeder
½ theelepel mosterd (houdt je veel van mosterd kun je meer toevoegen. Ik had zelf een volle theelepel gedaan, maar dat vond ik te veel)
1-2 teentjes knoflook, fijngesnipperd of uitgeperst
150 gram gruyere, geraspt
150 gram oude beemster of andere oude kaas, geraspt
twee handenvol parmezaanse kaas, geraspt
250 ml slagroom
een zak rucola, een paar keer doorgehakt
een handvol pijnboompitten licht geroosterd
olijfolie om een ovenschaal in te vetten

Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing. Breng in een andere pan de slagroom aan de kook. Zet het vuur uit als hij geheel gekookt heeft voeg de paprikapeder, mosterd, knoflook, gruyere en oude kaas toe en roer tot alles in gesmolten en goed doorgemengd. Proef of er nog zout of peper bij moet. Giet de pasta af en meng deze door de kaassaus samen met de rucola. Doe nu dit mengsel in een ovenschaal.
Strooi er de parmezaansekaas en de pijnboompitten over en zet hem onder de grill totdat de bovenkant bruin kleurt.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)