maandag 3 december 2012

weekmenu week 48

Het was een rare week deze week doordat ik bijna niet thuis was, dus ik heb het koken voornamelijk aan John overgelaten. Als er in de buurt een maaltijd werd aangeboden op thuisafgehaald.nl had ik een maaltijd afgehaald, maar helaas er werd niks aangeboden.

Maandag kwamen we terug uit Berlijn en daar hadden we heerlijke broodjes en kaasjes gehaald en dat was ons avondeten.
Dinsdag had ik een congres in Nieuwegein en was zo laat thuis dat John kookte met wat we nog in de koelkast hadden. Het werd restjes pasta. Uit mijn hoofd met kipfilet (had ik de avond ervoor uit de vriezer gehaald), wortel, ui, tomaat en nog wat dingetjes. Het was heerlijk.
Woensdag was ik uit het werk naar mijn ouders gegaan, want de volgende dag had ik bij mijn ouders in de buurt een vergadering. Ik had daar hazenrugfilet met cognacroomsaus, spruitjes en geroosterde roseval aardappeltjes. Vooraf hadden we nog een heerljke reepate.
Donderdag was ik wederom laat thuis en kookte John weer. Een karbonade met bietjes en aardappels
Vrijdag werd het dan toch tijd dat ik weer eens wat ging doen. Het werd gegrilde lamsribben met gemengde  sla en frietjes
Zaterdag aten we zuurkool gestoofd in sinaasappelsap met eendenborst
Zondag maakte ik heerlijk gestoofde lamsschenkel met rioja, chorizo en knoflook. Dit recept gaat nog volgen, want het was echt super. Ik maakte deze dag ook al de coq au vin voor de dag erop. Het zou weer een laat dagje worden en dan hoeven we alleen nog op te warmen. Wat we over houden seal ik voor later, want van mijn verdiende geld met het koken van maaltijden heb ik een vacuumapparaat gekocht.

Geen opmerkingen: