Bol.com

BoekenBoeken

weekmenu week 49

Deze week hadden we een vrij rustige week en ik had tenminste weer tijd om te koken.

Maandag aten we Coq au vin naar recept van Pascale Lorraine. Ik ben dol op haar recepten naast nog wat andere koks, maar ze behoort tot mijn favorieten. Het was heerlijk. Door gebruik van gedroogde porcini rook het naar herfst in de keuken. Het recept gaat zeker nog volgen. Bij de biologische slager hadden ze pancetta van het livar kloostervarken, dat is echt te lekker.

Dinsdag heb ik weer eens Rogan Josh gemaakt. Ik ben dol op deze curry vanwege het lamsvlees dat wordt gebruikt en het smaakt echt indiaas. Sinds een paar weken heb ik een vacuumapparaat en alle proties die ik over hou van eten gaan in een sealzak in de vriezer en als we geen zin hebben om te koken halen we er 2 zakken uit en hangen die in heet water, zodat ze warm worden en ondertussen kook je rijst of pasta en je hebt een heerlijke maaltijd en je hoeft nog geen eens hetzelfde te eten. Ook nemen de zakken veel minder ruimte in dan bakjes.

Woensdag maakte ik een paddanstoelensaus met pasta klaar. Ik moest ook voor een afhaler een taart in elkaar zetten. Hij was erg goed gelukt en heerlijk. Hij wilde, maar een halve, dus de andere helft hebben wij opgegeten.

Donderdag aten we sla met tomaatjes en hierbij een heerlijke entrecote. In de slasaus had ik wat blanke balsamico gebruikt. Geen slecht idee, dat was erg lekker.

Vrijdag stond er vislasagne op het menu. Als vis had ik deze keer zalm en roodbaars gebruikt en ik had de groente heel fijngemalen in de blender. Ik had wat ruzie met snijden en dit ging even sneller.

Zaterdag stond er een curry van Jeroen Meus op het programma met gewokte groente en gamba's. Het was erg goed gelukt en de saus leek op die bij de vietnamees. Ik heb nog 2 porties saus in kunnen vriezen voor later.

Zondag de perfect gebraden kip van Jamie met wat aanpassingen vanwege wat er in huis was. Ik had ook als test voor het kerstmenu de operataat gemaakt van 24kitchen om je vingers bij op te eten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)