Bol.com

BoekenBoeken

weekmenu week 52

kaiserbrotchen (heerlijk knapperig)
Een week die in het teken van kerst stond.

Maandag aten we bij mijn ouders een heerlijke goulash met rijst.

Dinsdag het kerstdiner. Mijn broer had voor de antipasti gezorgd. Het hoofdgerecht bestond uit een gevulde kalfsfricandeau gevuld met gehakt, gedroogde tomaatjes, mozzarella, pesto en zwarte olijven, met hierbij geroosterde wintergroenten uit de oven. Als toetje had ik ananas met champagnesabayon gemaakt. Alles was heerlijk en schoon op.

Woensdag hebben we heerlijk gegourmet met zijn tweeen. Ik had nog zo'n heerlijk pompoen-zonnenbloempitbrood gebakken, maar nu iets groter in de vorm van een stokbrood. Met hierbij ook nog een heerlijk cognaccocktailsausje aangezien er geen whiskey, maar cognac door zat en geen ketchup, maar curry. Vlees had ik zelf gesneden en 2 soorten gehakt gekruid.

Donderdag maakten we van alles wat over was van de gourmet een heerlijk husselpotje met ook nog overgebleven paprika, aardappeltje en ui.

Vrijdag hadden we een verjaardag van John zijn neefje en we aten bij zijn zus soep en broodjes.

Zaterdag maakte ik weer eens vispannetje van Jamie en het was weer heerlijk.


Zondag maakte ik zalm zacht gegaard onder vacuum in een waterbad, andijvie gerold en gebakken in bacon en pompoensaus. Heerlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)