Bol.com

BoekenBoeken

Weekmenu week 2

Blijkbaar zat eten koken deze week niet helemaal in mijn systeem. Ik was 2 avonden alleen thuis en beide keren mislukte het. De andere avond wat uit de vriezer en dan nog wat gehaald.

Vrijdag maakte ik lamsburgers en hamburgerbroodjes. Ik heb ze deze keer niet volgens recept plat gedrukt. Hierbij aten we een heerlijke komkommersaus. Ik heb die dag ook zelf negerzoenen gemaakt en die waren heerlijk. De chocolade was ook perfect gelukt en knakte tijdens het bijten.


Zaterdag zijn we naar Amsterdam geweest om de negerzoenen bij de vakantiefietser af te geven en die vonden ze ook heerlijk. We hebben ze negerwafels genoemd vanwege de combinatie stroopwafel en negerzoen. Tussen de middag aten we bij "De Belhamel', ik had een ciabatta met geroosterde groenten en pecorino kaas en die was erg lekker. John had crostini's en die waren ook niet slecht. 's avonds maakte ik een snelle kipgoulash en maakte ik de poolish voor ciabatta broodjes.

Zondag bakte ik de ciabatta broodjes en het lukt me al aardig veel lucht erin te krijgen. Levine had helaas geen plaats op de dag dat ik de cursus bij haar wou doen en in mijn nieuwe bakboek stond een recept, dus maar eens geprobeerd. Het is alleen wel heel veel werk. 's avonds aten we stoofvlees met spruitjes.

Maandag had ik blijkbaar geen goede kookdag. Ik was alleen thuis en ik bakte wat kip met kerriesaus, ananas en bloemkool en het was smaakloos.

Dinsdag maakte ik een bloemkoolfritata, maar door te weinig eieren werd het meer roerei met bloemkool, kaas en bacon.

Woensdag was John weer thuis en at hij Snert en ik Rogan Josh, beiden kwamen uit de vriezer en waren dus lekker. Kon ik ook niks aan laten mislukken.

Donderdag stond er een maischowder op het menu met chorizo, maar het werd chinees die ik John liet halen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)