Bol.com

BoekenBoeken

Weekmenu week 8

Deze week wat nieuwe recepten uit geprobeerd en allemaal waren ze heerlijk.

Het begon allemaal op vrijdag met andijvie klaar gemaakt op een wijze van Jeroen Meus. Gestoofd in wat boter en bechamelsaus met wat citroensap. Heerlijk was het en dan ook nog deze gehaktballen erbij, maar dan wel met veel minder zout en de mosterd ook gehalveerd en wildfond i.p.v. vleesfond aangezien de vleesfond op was. Ze waren heerlijk, maar ik was wel blij dat ik wat ingredienten had gehalveerd, want anders was het te geworden.

Zaterdag was al een uitgeprobeerd recept, aardappel-bloemkoolgratin en het vleesje had de slager al gemaakt.

Zondag was weer een nieuw recept nu van 24kitchen. Eendenborstfilet met sinaasappelsaus en een tarte tatin met pastinaak en wortel. Ik vond de tarte tatin erg zoet, maar wel lekker. De rest was heerlijk.

John ging maandag weer naar Emmen en bleef daar in een hotel, dus ik moest alleen eten. Uiteindelijk maakte ik een heerlijke chili con carne met mais en heb ik de rest van de porties ingevroren.

Dinsdag heb ik een nieuw recept uitgedacht. Ik had nog pompoen van de tas van vorige week over en maakte een heerlijke risotto met geroosterde pompoen en kip. Zeker een blijverdje, want het was heerlijk.

Woensdag een heerlijke pasta met veel kruiden erdoor en hierbij varkenshaas en venkel. Ook een blijverdje, want weer heerlijk.

Donderdag gingen we voor simpel eten. Bloemkoolsoep en loempia's. De chinese groenten waren al heel fijn gesneden, dus het was de kip klaar maken en daarna loempia's maken


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)