Bol.com

BoekenBoeken

weekmenu week 11

Deze week was een rustige week waarin ik in het weekend voornamelijk heel veel brood heb gebakken voor de rest van de week. Ik begon op zaterdag eerst met een rozijnenbrood met pecannoten en koekkruiden. Ik heb nu goede bloem met genoeg eiwit en dat is aan de broden te merken. Hoewel mijn broden hiervoor ook niet slecht waren, maar nu nog veel beter. Ook speelt mee dat het desem steeds actiever wordt, waardoor het brood ook weer luchtiger wordt.
Verder bakte ik nog een zonnenbloempitten/pompoenpitten brood, berliner knuppel en een simpel frans meergranen brood.Alle broden waren weer heerlijk.

Vrijdag probeerde ik een nieuwe curry uit voor de afhaler die het vaakst afhaalt. Kip met inmaakkruiden, klinkt niet heel lekker als je het zo leest, maar het was heerlijk.

Het rozijnenbrood aten we zaterdag met kaasjes en tomatensoep.

Zondag maakte ik mac and cheese, maar dan anders en ik verkocht ook nog een aantal porties via thuisafgehaald. Hij was weer erg lekker. Wij en de afhalers aten er een Berliner knuppel bij. Leuke broodjes die eigenlijk niet zo moeilijk om te maken zijn.

Maandag aten we aardappelgratin met courgettestoof en oosterse lamskarbonades. De aardappelgratin van een recept van chez Rachel, de rest was een beetje mijn eigen inbreng.

Dinsdag zou John vis halen, maar was dat vergeten en ik was te laat thuis om nog vis te halen. Uiteindelijk dus maar wat uit de vriezer getoverd. Ik had lasagne met kip en spinazie en John had pestogehaktballen met pasta.

Voor woensdag had ik een verzoek gekregen om een vegetarische curry te maken. Ik had nog aubergine en aardpeer in de koelkast en daar heb ik een heerlijke gele curry mee gemaakt. Doordat ik geheel uitverkocht was hebben we zelf de kipcurry van vrijdag gegeten.

Donderdag had ik tijd om vis te halen en aten we geroerbakte venkel met wat chilivlokken er door met hierbij een gebakken doradefilet. Heerlijk! Vooraf had John een haring en ik garnalen met whiskycocktailsaus.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)