Bol.com

BoekenBoeken

Week 25

Na 5 weken vakantie zijn we weer terug. Heel veel ideeen opgedaan qua eten, maar er nog niks meegedaan,. Dat komt nog wel. Op vrijdag had ik een broodbakcursus bij Levine. Hier hebben we walnotenbroodjes en 3-granenbrood gebakken. De rest van het weekend heb ik nog donkerbruin brood, zonnenbloempittenbrood, pompoenpittenbrood en noten, rozijnen, koekkruidenbrood gebakken, allen met zuurdesem.
John had op vrijdag kipborrelpootjes gemaakt gekruid met paprikapoeder en kerriepoeder. Heerlijk!
Op zaterdag maakte ik voor mijzelf citroenrisotto met zalm. Dit was heerlijk en lekker makkelijk.
Op zondag gingen we voor makkelijk en ik maakte deze quiche met zalm en asperges. Hij was erg smakelijk en voor herhaling vatbaar.
Maandag maakte ik weer eens een heerlijke Rogan Josh en hij was erg goed gelukt.
Dinsdag stond er ouderwetse andijviestamppot op het menu, want we hadden nog een rookworst in de vriezer die op moest.
Ik zag bij de turkse supermarkt heerlijke paddenstoelen liggen en die riepen erom om in een paddenstoelerisotto te worden gedaan. Deze keer heb ik de risotto wel met mascarpone aangemaakt en de paddenstoelen er los bij geserveerd.
Ik ben geen fan van nasi en ik probeer langzaamaan het juiste recept te maken. Uit eindelijk had ik donderdag eindelijk de juiste verhoudingen van de juiste kruiden. Hierbij had ik kipsaté gemaakt van kippendijenvlees gemarineerd met olie, ketjap, ui, knoflook en citroensap. Het smaakte erg goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)