Bol.com

BoekenBoeken

Week 27

Deze week heb ik niet zoveel brood gebakken. Dit kwam ook doordat we zaterdag de hele dag weg waren. Ik heb uiteindelijk twee drie zaden broden gebakken gemaakt met roggedesem en tevens heb ik twee taarten gemaakt, een aardbeienmoussetaart en een creme brulee taart. Beiden erg lekker volgens iedereen.

Vrijdag maakte ik vanwege de twee taarten die ik moest bakken simpele italiaanse hamburgers zonder broodje, maar met cajun aardappelpartjes uit de oven. De oppas had cajunkruiden achter gelaten en ach je moet het toch proberen ook al heb ik er alle kruiden voor in huis. Het was lekker.

Zaterdag hadden we een bbq met John zijn familie, want zijn vader werd 75. Als verrassing kwamen we met zijn allen langs. Helaas stonden we wel anderhalf uur voor een open brug. De bbq was lekker. Wij hadden de taart en zelfgebakken stokbrood bij ons.

Zondag maakte ik langzaam gegaarde lamsschouder. Een beetje volgens dit recept, maar niet geheel omdat ik enkele ingredienten niet had. Het was heerlijk en hierbij aten we aardappelsalade met pestodressing. We hielden een hele berg lam over, dus dat aten we de volgende twee dagen in pastasalades.

Maandag maakte ik een pastasalade met de pestodressing, gegrilde courgette, punt paprika en het lam van de dag ervoor. Niet slecht voor een in elkaar geflansde salade.

Dinsdag maakte ik een pastasalade met paprika, een gewone dressing en het lam.

Woensdag ging ik naar de visboer voor verse vis en ze hadden makreel. Ik ging ervan uit dat ik wel wat recepten voor makreel had. Dat viel dus erg tegen. Uiteindelijk vond ik een gevulde makreel in mijn indiase kookboek. Ik had alle ingredienten in huis en met basmatirijst erbij was het heerlijk.
Ik bakte ook nog een abrikozentaartje. Mijn moeder wil graag voor haar verjaardag een abrikozentaartje en op zich is dat geen probleem, maar met verse abrikozen is het nog hard zoeken. Het werd simpel zandtaartdeeg met hierop verse abrikozen gehalveerd en hier overheen nog een laagje deeg. Hij was heerlijk.

Donderdag was John heel laat thuis waardoor ik alle tijd had om rendang te maken. Het was niet slecht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)