Bol.com

BoekenBoeken

Aardbeienfinaciers

Iedere week probeer ik een bakrecept uit en deze werk werden het de financiers. Nu moest er in het recept abrikozenjam en rum, maar de rum had ik niet. Ik had nog wel wat aardbeienconfiture en aardbeienlikeur en die heb ik dus gebruikt. Ik kan alleen maar zeggen dat het een heel goed idee was. Ze zijn wel erg verslavend.
Zo eens kijken welke koekjes of gebak het volgende keer wordt.

Aardbeienfinaciers
125 gram roomboter ongezouten
60 gram geschaafde amandelen
65 gram hazelnoten
200 gram poedersuiker
125 gram bloem
5 eiwitten
2 eetlepels aardbeienjam
1 eetlepel aardbeienlikeur

Verwarm de oven op 180 graden. Vet een minimuffinvorm in
Laat de boter in een steelpan smelten en lichtbruin kleuren tot het naar hazelnoten ruikt. Laat iets afkoelen.
Maal de amandelen en hazelnoten fijn. Doe ze in een mengkom en meng er de rest van de ingredienten door. Het is nu een vrij dun beslag. Doe dit in een spuitzak.
Vul elk vormpje tot ongeveer driekwart.
Zet de vorm in de oven en bak ze in 15-19 minuten gaar en bruin.
Laat ze afkoelen.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)