Bol.com

BoekenBoeken

asperges parmezaan

Ik had bedacht om bij het dinertje voor twee een wat luxere groente te geven. Niet zoals altijd sperziebonen in spek. Ik koos voor groene aspergetips. Ik had niet echt een recept nog, maar bedacht dat dat wel kwam.
Ik heb de zilveren lepel Italie en gelukkig stond daar een heerlijk recept in. Ik heb het wel aangepast, want in plaats van gesmolten boter erover heb ik heerlijke olijfolie gebruikt.

Asperges parmezaan
een traytje of bosje groene asperges
parmezaanse kaas geraspt
heerlijke goede olijfolie

Verwijder de harde uiteinden van de asperges. Kook de asperges 5-10 minuten afhankelijk van de dikte. Giet ze af en leg ze op een schaal. Druppel er flink wat olijfolie over en strooi er de parmezaanse kaas over.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)