Bol.com

BoekenBoeken

week 30

Dit was weer een beetje een normale week. Ik heb vooral veel recepten van dagelijkse kost gemaakt. Ik ben dol op de recepten van Jeroen op drukke dagen.

Vrijdags bakte ik 's ochtends heerlijke spirtzen. Volges Rudolh was dit bijna onmogelijk om met een keukenmachine te maar, mijn kitchenaid kreeg het toch heel goed voor elkaar. De grotere had ik alleen iets langer moeten bakken.  's avonds aten we heerlijke cheeseburgers met zelfgemaakte ketchup. Ik hou niet van ketchup, maar deze was heerlijk. 's avonds kwam de slager een berg vlees brengen voor in de vriezer, dus die zit weer lekker vol.

Zaterdag aten we spareribs gemarineerd in een marinade van Jamie met ketchup, balsamico, sinaasappel en nog veel meer. Ik had ergens gezien dat je het vlies aan de binnenkant moest verwijderen voor nog veel meer malsheid. Nou ik kan zeggen dat is een heel erg goede tip. Het was heerlijk mals en ontzettend lekker. Ik maakte er een verse knoflookmayonaise bij en komkommer met het laatste restje kerriedressing.

Zondag was het pasta tijd en het werd canelloni gevuld met spinazie en ricotta in tomatensaus. Het is altijd lekker en een lichte maaltijd.

Maandag had ik zin in makkelijk en maakte ik biefstukjes met tomaatjes uit de oven en gebakken champignons.

Dinsdag heb ik mijn nieuwe accessoire van mijn keukenmachine gebruikt, de pastarollenset. Ik heb heerlijke linguini gemaakt om dit recept te maken. Het was weer heerlijk.

Woensdag maakte ik scaloppine al Limone. Of te welkalfsvlees met limoen.

Donderdag was John in Katwijk en nam op zijn terugweg Zeewolf mee. Ik heb ervan gemaakt zeewolf met een provencaalse saus en rijst. Het was verschrikkelijk lekker.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)