Bol.com

BoekenBoeken

Week 34

Het weekend gingen we lekker fietsen. Op vrjdag zaten we bij Fort aan de klop op de camping en hier hadden ze een zomeravond bbq. Dit betekende dat je een kopje courgettesoep vooraf kreeg, helaas was de courgettesmaak heel ver te zoeken. Hierna mocht je onbeperkt je bord vullen met allemaal lekkere dingen van het buffet. De kleine hamburgers waren heerlijk en ook de rest was heerlijk. Als toetje kwam er nog watermeloen.

Op zaterdag gingen we via de restaurantweek eten bij De Hoop op d'Swarte Walvis. Vooraf kregen we een bouillon met linzen en een peterselieschuim. De soort bouillon hebben we beiden niet verstaan. Het was heerlijk. Als voorgerecht langzaam gegaarde zalm met rode bieten hangop, meloenschuim, komkommenbolletjes waar ook wat mee gedaan was en gegrilde duivenkater. Dit alles was echt een smaaksensatie. Het brood wat we erbij kregen was of niet goed gaat of er was iets anders mee gebeurd, maar het was niet helemaal goed.
Het hoofdgerecht was langzaam gegaarde kalfslende met aardappelmousseline, een aardappelrondje met een laagje erom heen, truffelaardappelblokjes, verschillende soorten boontjes en een jus met cognac. Het was echt wel lekker, maar de bijgerechten waren allemaal bij elkaar wat melig en ik miste iets zuurs en zoets. Hierna namen we kaas wat bestond uit 4 soorten kaas, gekaramelliseerde rabarber, appelstroop en dadel-vijgenbrood. Ik hou niet van rabarber, maar het was heerlijk.
Het toetje was een aardbeienromanovtaartje met frambozencoulis, geleipareltjes, aardbeienschuim en een kletskop. Op zich heerlijk, maar iets te vlak.
Bij de koffie kregen we nog een heerlijke caramelbonbon.

Op zondag maakte ik een heerlijke curry met garnalen en rijst.

Op maandag lente lamsstoofpot van Rachel Khoo. Dit was met lamsnek en het was heerlijk, maar de volgende keer maak ik het toch anders. Dit was meer een bouillon met vlees en lentegroenten. Ik hou meer van de boerse stoofpotten. We aten er een lekker 4-granen/2pittenbrood bij, ik had een viergranenmeel en heb er ook nog zonnenbloem en pompoenpitten aan toegevoegd.

Op dinsdag zou het pasta met gehaktballetjes worden gevuld met mozzarella, maar ik had niet mijn balletjes draaidag en toen de helft al uit elkaar was gevallen heb ik de rest ook stuk gehakt. Ik gebruikte een tomatensaus van San Lorenzo en die was erg lekker.

Op woensdag maakte ik vistaart, maar dan met kabeljauw, zalm, coquilles en garnalen. Hij was weer heerlijk.

Op donderdag maakte ik paddenstoelenrisotto uit een pakje. Ja hier komen nooit pakjes in huis, maar dit kwam echt uit een pakje en was heerlijk. Het was van San Lorenzo en werkelijk waar heerlijk. Ik had er nog portobello's bij gebakken en een rib-eye.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)