Bol.com

BoekenBoeken

week 36

In het weekend heb ik een heerlijk driegangenmenu gemaakt en door de weeks was het voornamelijk een race tegen de klok.
Op vrijdag haalde John een gegrild kip bij de poelier vandaan. Lekker makkelijk!

Op zaterdag hadden we het makkelijk. We hadden een fietstocht van John zijn werk. De lunch was bij het schoolhuis in Holysloot. Je kon kiezen tussen tomaten en artisjokkensoep. Ik nam de artisjokkensoep daar zat blauwe kaas door en het was meer blauwe kaas soep dan dat je artisjokken proefde. De broodjes waren heerlijk en heel gevarieerd. 'savonds aten we bij de koperen vis in Monnickendam. Ik had vooraf carpaccio met pestodressing, dit was heerlijk. Het hoofdgerecht was surf en turf, tournedos en gamba's. Dit was super bereidt en erg lekker.
Op zondag maakte het menu Simplicity van Angelique Schmeinck. Alles lukte en het was superlekker. De ansjoviskoekjes maakte ik met eigengemaakt bladerdeeg.
De knolselderijsoep was heel verrassend van de kerrieroom was ik niet onder de indruk tot hij in het gerecht zelf zat. Toen vulde hij het heel mooi aan. 
Het hoofdgerecht was ook al zo heerlijk. Alles vulde erlkaar weer heerlijk aan. En bij alle gangen was de mice-en-place het meeste werk en 'savonds hoefde ik bijna niks meer te doen. 
Het nagerecht was ook al zo heerlijk.

Op maandag aten we pannenkoeken, lekker makkelijk en heel smakelijk, een gewone portie en een portie met volkorenmeel.

Op dinsdag spitskoolstamppot  niet met jonge kaas, maar met extra belegen kaas. Dat maakte het erg lekker.

Op woensdag Fajita's met varkensvlees van Jeroen. Dat was heerlijk en zeer goed van smaak. Alleen het in filie rollen werkte niet zo, want ze gingen eraan plakken.

Op donderdag heerlijk simpele gevulde paprika's met rijst erbij. En ik bakte ook nog een perentaart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)