Bol.com

BoekenBoeken

week 37

Af en toe ben ik er dankbaar voor dat John ook kan koken, dat was deze week erg nodig. Ik raakte in e lappenmand en dan heb je soms wat hulp nodig. Deze week had ik een proefbox van de streekbox met allemaal heerlijke producten. Van de appels maakte ik gelijk een normandische appeltaart en gelukkig werd die heerlijk. Op de yoghurt na hebben we alles gebruikt deze week. De yoghurt gaat komend weekend in de curry.

Op vrijdag ging ik gezellig een dagje met mijn moeder op stap en zette onderweg John op zijn werk af. Hierdoor waren we laat thuis en hebben we friet gehaald.

Op zaterdag aten we mosselen. John zeurde al weken dat hij mosselen wou en ik heb hem maar zijn zin gegeven. Heerlijk gekookt met bier en wat soepgroenten. Hierbij zelfgemaakte aioli e een zuurdesem broodje.

Op zondag maakte ik vooraf pesto bladerdeeghapjes. Daarna ging ik aan de slag met 3 gerechten van Annabelle Langbein uit haar nieuwe boek. De zalm met pesto en tomaatjes, de rosti en de venkel gesmoord in citroen. Het laatste gerecht was niet voor herhaling vatbaar. De venkel werd heel bitter. De rest was heerlijk. De zalm was echt perfect gegaard.

Op maandag maakten we samen gehaktballen met kaas erdoor en in het braadvocht liet ik ook wat tomaten meestoven. De witlof kookte we heel simpel in weinig water en de aardappels werden in miniblokjes gebakken. De saus van de gehaktballen ging ook over de witlof en het geheel was fantastisch.

Op dinsdag maakte we sedani met kip, broccoli en gorgonzola. Dit was een van de eerste recepten die ik deelde en inmiddels zijn er wel wat aanpassingen opgekomen. Minder kookroom, maar in plaats daarvan wat kookvocht en de kip zijn kippendijen geworden.

Op woensdag was ik ziek en John heeft gekookt op mijn aanwijzingen. Kabeljauw met een krokant korstje, geglaceerde wortels en aardappelpuree.

Op donderdag kookte John ook krieltjes bonne femme met een gebakken ei. Heerlijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)