Bol.com

BoekenBoeken

Indonesische gehaktballetje: Foodblogswap

Het was weer tijd voor de foodblogswap en deze maand mocht ik koken van Mango en Monaco. Na lang zoeken koos ik voor de Indonesische gehaktballetjes, maar met wat toevoegingen maakte ik er een volledige maaltijd van. Ik had nog wat champignons en taugé over en ik maakte er een heerlijke pindasaus bij. De balletjes zijn ook alleen heerlijk, maar doordat ik het als hoofdmaaltijd wou eten moest ik er toch wat bij doen.

Indonesische gehaktballetje
500 gram halfomhalf gehakt
3 eetlepels pindakaas met nootjes
6 eetlepels ketjap (helaas hij bleek op, dus heb ik lichte sojasaus genomen)
2 theelepels sambal (in het origineel zat meer, maar zo vond ik het pittig genoeg)
komijnpoeder, gemberpoeder, peper en zout

Voor erbij:
kokosmelk
pindakaas met nootjes
sambal
ketjap of sojasaus
bruine suiker
taugé
champignons

Meng het gehakt met de pindakaas, ketjap en sambal en breng op smaak met de kruiden. Bak ze in wat arachideolie bruin.
Meng intussen in een andere pan de kokosmelk, pindakaas, sambal, ketjap en bruine suiker tot een lekkere saus. Bij ons raakte hij wat in de schift, maar na toevoeging van wat gewone melk raakte hij er weer uit.
De champignons heb ik mee gebakken met de balletjes en de taugé heb ik door de saus gemengd.
Hierbij had ik wat rijst geserveerd.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)