Bol.com

BoekenBoeken

week 41

Wat ik het leuke aan koken vindt is dat je in een paar dagen de hele wereld rond kan reizen op je bord. Dat hebben we  dan ook deze week gedaan.

Op vrijdag maakte ik een rode uien, geitenkaas quiche. Erg lekker. Ik had per ongeluk ook nog geitenkaas met honing gepakt en dat deed zeker het recept recht. Deze taart is zeker voor herhaling vatbaar. En hiermee zaten we in Frankrijk.

Op zaterdag kwam de streekbox weer en er zat rode kool in en stoofvlees en zo maakte ik heerlijke jachtschotel met rode kool. Ik heb nog rode kool over al helemaal lekker gestoofd, dus die zullen we binnenkort wel eten. Vandaag bleven we dus in Nederland.
Op zondag maakte ik met de bruine bonen een recept uit de streekbox. Heerlijke zuid-amerikaanse bruine bonensoep. Hij miste een pitje, maar voor de rest heerlijk. Yep Zuid-Amerika, maar welk land geen idee.

Op maandag maakte ik paddenstoelenrisotto met een biefstukje erbij. Heerlijk! Italie hier zijn we.

Op dinsdag maakte ik noodles met kip, ei en paddenstoelen. Voor het snelle en makkelijke wokte ik per persoon. Dat past toch wat beter in de wok. Smaakte als China.


Op woensdag bezochten we Indonesie met het koken voor de foodblogswap, wat ik maakte blijft nog geheim tot volgende week.

Op donderdag durf ik het land niet echt te zeggen, maar ik denk wel Nederland. Vispannetje van de visboer (verschillende soorten vis in mosterdsaus) met worteltjes en aardappelpuree.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)