Bol.com

BoekenBoeken

week 42

Deze week gingen we een weekendje weg via een leuke aanbieding bij van der Valk om de nieuwe kamers te proberen. De kamers waren heel goed. Je kon zelfs zonder ruzie met zijn tweeen in bad.

Vrijdag was John ook onverwacht vrij en hij deed boodschappen en ik bakte het brood. 's avonds maakte ik in sinaasappelsap gestoofde zuurkool met eendenborst en aardappelpuree. Heerlijk!

Zaterdag gingen we naar Haarlem. Eerst ontbijten bij IKEA voor een eur kun je niet veel verwachten en het maakte de verwachtingen waard. We lunchten bij de Soepkantine. Fantastisch concept. John had erwtensoep en ik thaise kippensoep met zoete aardappel. Heerlijk, precies juist gekruid.
's avonds aten we vanwege de regen in het hotel. Het weekmenu klonk heerlijk en was dat ook.
Vooraf huisgepekelde zalm met kerriecreme fraiche en zoetzure bietjes. Als hoofdgerecht sucade met zuurkool carbonara en hachesaus en als toetjes karnemelkpanna cotta met bramencoulis en groen appelijs. Waarom in Nederland altijd bij een toetje ijs moet geen idee. Bij dit toetje voegde het niks toe.

Zondag gingen we weer naar huis en maakte ik bladerdeeg. Verder de stroopwafel scheppijs en pizza.

Maandag aten we witlof met ham en kaas met rosti erbij. Lekker makkelijk en eigenlijk wel lui, want ik was de hele dag thuis. Ik heb die dag heel veel amandelstaven gebakken en de laatste begon aardig te lijken.

Op maandag had ik alvast de kalfswangen gestoofd en ik had toevallig bij born2cook gezien dat ze kalfssukade met rucolastampot maakte. Dus bij de kalfswangen aten we ook rucolastampot deze dinsdag. Heerlijk was het.

Woensdag maakte ik een wokschotel met noodles. biefstuk, paprika en taugé en maakte ik een saus van oestersaus en sojasaus.

Donderdag haalde ik uit mijn werk vis en maakte ik spruitjes met vis. Wat was dat weer lekker.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)