Bol.com

BoekenBoeken

Week 44

Op vrijdag kwamen mijn ouders eten en ik maakte roomboter amandelstaaf en gevuld speculaas en dan kookte ik ook nog een heerlijke pot eten. Deze keer vooraf een coquille gebakken in truffelolie en als hoofdgerecht schouderfiletrollade met knolselderijpuree, mosterd-sjalotten-appelsaus en gebakken appeltjes. Het was meer dan geslaagd.

Op zaterdag aten we longhaas met rosti en sla. Lekker makkelijk en heerlijk.

Op zondag een 3-gangen italiaans menu met vooraf zuurdesem crostini met tomaten-mozzarella salade. Als pasta spaghetti carbonara en als hoofdgerecht osso buco. De osso buco had ik deze keer met runderschenkels gemaakt. Ik moet eerlijk zeggen met kalfsschenkel is het veel lekkerder, maar dit was ook zeker niet slecht.

Op maandag gnocchi van ricotte met de overgebleven osso buco. Best een werk om te maken, maar het resultaat was heerlijk. Verder bakte ik voor de zoveelste keer taaitaai en dit recept blijkt eindelijk het juiste. Heerlijk taaitaai luchten dreven door het huis :-) Enigste minpunt is dat het deeg ook heel taai is om te verwerken. Ik kreeg het bijna de mixer niet uit.

Op dinsdag wist ik niet hoe laat ik thuis zou zijn, dus moesten we iets makkelijk hebben en dat werd Chili con Carne. Dit omdat John dit ook zonder problemen kan maken. Ik doe er altijd perzikken door, zodat als het iets te pittig is geworden het een beetje de ergste pit weghaalt. Hij was heerlijk ook al kookte ik nog zelf doordat John nog veel later dan mij thuis was.
.
Op woensdag bloemkool met kerriesaus, kipfilet en gebakken aardappels. John wou graag bloemkool en ik vindt het met kerriesaus en knapperig gebakken kipfilet toch het lekkerst. Ik heb deze keer de kipfilet eerst aangebakken in een koekenpan en daarna 15 minuten in een oven van 180 graden. De kipfilet was supermals en heerlijk.

Op donderdag maakte ik een dikke omelet en de vulling had ik als volgt bedacht. Chorizo, puntpaprika, ui en aardappel. Helaas was de chorizo niet goed meer, dus dat werd wat ansjovisfilet. Het uiteindelijke resultaat was heerlijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)