Bol.com

BoekenBoeken

Week 45

Vrijdag waren we 13 jaar getrouwd en ik maakte een 3-gangendiner. Vooraf makreelrilettes met versgebakken stokbrood. Dan als hoofd had ik een ander idee tot ik bij de visboer hele mooie zeetong had liggen. Toen besloot ik tongrolletjes met saus met garnaaltje, tomaten en champignons te maken met daarbij pommes duchesses. Ik moest alleen de vis zelf fileren. Ik keek er tegenop, maar uiteindelijk had ik dat zo gedaan. De pommes duchesses waren zozo, het mengsel was te stijf voor de spuitzak en het zag er meer uit als hondendrollen. De rest was heerlijk en heel goed gelukt. Voor herhaling vatbaar? Zeker!

Zaterdag maakte ik stoofvlees van varkenswangen gestoofd in Rodenbach en hierbij aten we spruitjes. Heerlijk!

Zondag maakte ik van de rode kool uit de streekbox rode kool volgens Nigella. Heerlijk is die altijd en de volgende dag nog veel lekkerder. Hierbij aten we braadworsten ook uit de streekbox.

Maandag kookte ik voor de foodblogswap, dus helaas kan ik niet vertellen wat.

Dinsdag maakte ik een pie met varkensvlees, rode kool en appel althans dat was de bedoeling. Uiteindelijk was de vulling zo lekker dat ik het heb afgedekt met aardappelpuree en in de oven heb geschoven. Heerlijk. Ook al zou ik zelf nooit tomaat, rode kool en appel hebben gecombineerd.

Woensdag vond ik het tijd voor rijst en werd het citroenrisotto met zalm uit de oven. Het was weer superlekker. John had het nog nooit op en vond het ook heerlijk.

Donderdag dikke omelet met ui, aardappel en  zalm. Hoe ik hier op kwam. Ik had naar Paul Hollywood's Pie's en puds gekeken en hierin maakte hij een filodeegpie met ui, aardappel en warmgerookte zalm. Ik was alleen te lui om de zalm te roken. Het resultaat was heerlijk. Ik had alleen de zalm kort aangebakken en daardoor was hij iets te gaar, dus volgende keer gooi ik hem er rauw in.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)