Bol.com

BoekenBoeken

Week 46

Vrijdag gooide ik een kip in de oven. Heel simpel ingesmeerd met olijfolie en bestrooid met peper en zout en in zijn kont een gesneden citroen. Daarna 20 minuten per 500 gram in de oven plus 30 minuten bij 200 graden. Wat voor mij betekende 80 minuten en daarna 10 minuten rusten. Heerlijk!
Ik bakte deze dag ook nog een portie croissantjes en eentje bakte ik met brie erin. Dat was meer dan een geslaagd experiment.

Zaterdag was een makkelijke dag. Tomatensoep, brood met kaasjes en de meest heerlijke salami. Deze had ik in Italie besteld. O ja en ook nog een appeltaart met een twist met een extra twist i.p.v. kaneel heb ik speculaaskruiden gebruikt. Het resultaat was heerlijk.

Zondag aten we Babi Pangang. Wel zielig voor de chinees dat we nu helemaal niet meer bij hem komen. Gelukkig moest John pas geleden voor zichzelf zorgen en had hij toen chinees gehaald. Ik bakte ook nog madeleines en die waren ook al perfect gelukt.

Maandag maakte ik penne met chorizo en kip van Jeroen. O wat heeft die man toch lekkere recepten. Ik was te lui om zelf pasta te maken vandaar de penne.

Dinsdag simpel en lekker. Zuurkoolschotel uit de oven.



Woensdag maakte ik ook een recept van Jeroen nu was het een quiche met witlof, ham en kaas. Heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Witlof met ham en kaas, maar dan met een hele leuke twist.

Donderdag was ik lui en kwam het uit een pakje, maar wel vers uit Italie. Tortellini Bolognese  en het was lekker. We maakten er wel een simpel tomatensausje bij. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)