Bol.com

BoekenBoeken

Weekmenu week 6 (2014)

Deze week begon zaterdag met de boodschappen zoals iedere week. Alleen gingen we deze ochtend naar de visafslag voor heerlijke verse vis. Er was vreselijk veel te kiezen. Het werd grietfilet en een dorade. En nog wat visafval om visfumet te maken Daarna door naar de slager, ook heerlijke vleeswaren gehaald. Al het vlees voor de hele week op een pakje spekjes na was al in huis. Onderweg kwamen we langs een boer die een kleine winkel ernaast had met veel groenten. Hier allemaal verse groenten gehaald.

Zaterdag aten we vis in gele curry en ik maakte kippenbouillon en visfumet. Alles smaakt heerlijk.

Zondag maakte ik een heerlijke runderfond ook voor in de vriezer, dus die vriezer heeft een lade vol met kippenbouillon en visfumet en een la met runderfond.
Verder maakte ik 's avonds Dorade met ratatouille. De dorade was perfect gegaard en heerlijk. De ratatouille paste er perfect bij.

Maandag stond er een recept van Jeroen op het programma. Quiche met rode ui, tijm en geitenkaas. Ik heb een al een keer gemaakt en toen was hij ook al heerlijk. Ik bakte ook nog een lading Madeleines, want ik had wat afleiding nodig doordat John een sollicitatiegesprek had.

Dinsdag nog een recept van Jeroen. Nu Penne met broccoli, geitenkaas en parmaham. Ik wist niet wat ik ervan moest denken, maar het was heerlijk.

Woensdag werd een foodblogswap recept en daar mag ik nog niet over uitwijden.

Donderdag kwam er kip-kerrie op tafel, maar wel een iets luie versie. Ik had een hele grote pot gele curry pasta en die heb ik voor de kip-kerrie gebruikt. Verder wel veel verse groenten en we aten het met kokosrijst.

Vrijdag aten we longhaas met frietjes van de frietboer. En als toetje witte en pure chocolademousse met passievruchtensaus. Mmmmmm.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)