Bol.com

BoekenBoeken

Risotto met pastinaak en portobella's

Het was weer tijd voor een heerlijke risotto. Ik had nog geen risotto op sinds mijn vakantie en ik zit even te denken, maar ook tijdens mijn vakantie heb ik geen risotto op. Wij waren erg lui en hebben niet zelf gekookt. Is ook als je met de fiets op vakantie bent en doodmoe bent omdat je net verschillende bergen hebt beklommen vaak nog te vermoeiend. Verder ben ik niet zo'n vuurheld en betekent het dat ik wat in de pan gooi terwijl John voor het roerwerk zorgt. Wel hebben we met mijn ouders een keer gebarbequed op een camping en dat was heel gezellig.
Deze risotto kwam tot stand doordat ik nog pastinaak had en zin had in risotto en het John wel wat lekker. Iets vlezigs moest er nog wel bij en dat is portobella geworden kort gebakken.

Risotto met pastinaak en portobella's (4 personen)
2 pastinaken
1 ui
5 handjes risttorijst (ongeveer 180 gram)
1 liter paddenstoelenbouillon
olijfolie
4 portobella's
parmezaanse kaas
klont roomboter

Snipper de ui en schil de snij de pastinaken in blokken van ongeveer 1 cm. Doe een scheut olijfolie in een grote pan met dikke bodem en fruit hierin de ui. Als de ui glazig begint te worden voeg je de pastinaak toe en die mag best iets bakken.
Voeg de risottorijst toe en bak deze kort mee. Voeg dan ongeveer 600 ml bouillon toe, breng aan de kook en doe de deksel op de pan, zet nu het vuur zacht en zet de wekker op 10 minuten.
Snij ondertussen de portobella's in stukken en bak deze met wat boter of olijfolie in een pan ongeveer 4 minuten.
Haal de deksel van de pan en roer even om te kijken of er nog vocht is. Is er nog vocht doe dan de deksel op de pan, anders voeg je nog wat bouillon toe. Zet de wekker op 5 minuten. Proef of de rijst gaar is en het vocht is opgenomen. Haal de pan van het vuur roer de kaas, roomboter en portobella's erdoor. Laat 2 minuten met de deksel op de pan staan. Roer goed door en proef of het op smaak is.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)