Bol.com

BoekenBoeken

Stoofschotel met tomaat, merquez en paprika

Twee keer was ik een weekend achter elkaar weggeweest en inmiddels was ik toe aan een simpel gerechtje. Ik ging kijken wat ik in de vriezer had en dat bleek merqueze worstjes te zijn, dus ik ging verder zoeken en vond bij dagelijkse kost een stoofpotje. Ik had ook nog puntparika over en besloot die ook nog toe te voegen. Zo ontstond dit heerlijke gerechtje.

Stoofschotel met tomaat, merquez en paprika
4 merqueze worstjes
2 kleine uien
1 teentje knoflook
1 theelepel ras-el-hanout
1 theelepel gerookt paprikapoeder
1 puntpaprika
scheut witte wijn
kneepje harissa
een pakje tomatenstukjes
olijfolie
2 eieren

Verwarm olijfolie in een hapjespan en bak hierin de worstjes een paar minuutjes op een zacht vuurtje. Snipper ondertussen de ui en knoflook en snij de paprika in blokjes. Haal de worstjes uit de pan en doe de ui, paprika en knoflook in de pan en bak dit een minuut of vijf. Voeg dan de ras-el-hanout en paprikapoeder toe en bak dit even mee. Voeg de wijn toe en laat de alcohol verdampen.
Voeg de harissa en tomatenstukjes toe  en roer door. Voeg dan de worstjes weer toe. Verdeel alles goed in de pan en breek de eieren er boven in een kuiltje. Doe de deksel op de pan en laat alles 10 minuten op een zacht vuurtje garen.
Verdeel het gerecht over 2 borden. Eet met couscous, rijst of brood.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)