Bol.com

BoekenBoeken

Linguini met snijbiet en tomaat

Ik had snijbiet gehaald bij de boer, maar wilde dit niet hetzelfde klaar maken als altijd, dus ging ik wat op zoek naar een recept of inspiratie. Die vond ik hier, maar ik had geen pijnboompitten en zo ging ik een beetje experimenteren en het resultaat was superlekker. Foto ben ik deze keer vergeten te maken. Het resultaat was italiaans met een marokkaanse twist Het is vegetarisch, maar ik heb het vlees niet gemist. Wij hadden ook nog een toetje. Heb je dat niet dan zou ik iets meer pasta koken. Ik had hier een hele partij pasta besteld en dit was de eerste keer dat ik hem gebruikte. Erg lekker.

Linguini met snijbiet en tomaat (2p)
160 gram linguini
250 gram snijbiet (spinazie ook mogelijk)
6 kleine tomaatjes
2 sjalotjes
een handvol gehakte amandelen
een handvol rozijnen
kleine scheutje slagroom
1 theelepel komijnpoeder
½ theelepel kaneelpoeder
olijfolie
peper en zout

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak. Hou voor het afgieten een kopje kookwater achter. Was de snijbiet en hak hem grof. Mocht je snijbiet erg dikke stelen hebben dan zou ik die apart houden en mee fruiten met de sjalot, maar mijn snijbiet was vrij jong met dunnen stelen.
Snipper de sjalot en fruit hem aan in wat olijfolie. Voeg de komijnpoeder en kaneel toe en bak kort mee. Voeg dan de snijbiet toe en laat onder omroeren slinken. Snij de tomaatjes in vieren of achten en voeg ze toe en laat ze een minuutje meestoven. Voeg dan de rozijnen toe en de amandelen en een scheutje room en breng alle op smaak met peper en zout. Voeg de pasta toe en een kleine scheutje kookvocht en roer alles goed door elkaar. Opscheppen en eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)