Bol.com

BoekenBoeken

Pasta met rucola-basilicum pesto met tomaat en chorizo

Ik heb geen groene vingers, maar kruiden die kan ik wel heel goed in leven laten. Inmiddels staan er ook kruiden buiten en de basilicum moest nodig gebruikt worden. Dan wilde John nog iets met chorizo en zo ging ik even bij Jeroen (Dagelijkse kost) kijken en vond ik een recept met pesto en chorizo. Nu was de pesto met dragon en peterselie, maar die heb ik beiden niet, dus maar een beetje gevarieerd. En het resultaat? Om te smullen.

Pasta met rucola-basilicum pesto met tomaat en chorizo
100 gram chorizo
5 gedroogde tomaatjes op olie
2 handenvol basilicum
1 handvol rucola
parmezaanse kaas
handvol pijnboompitten
teentje knoflook
citroensap
2 sjalotten
160 gram pasta (bij mij trofi)

Kook de pasta in ruim water met zout. Volgens de tijd op de verpakking. Voor je de pasta afgiet hou eerst een kopje van het kookvocht apart voor later.
Rooster in een pan de pijnboompitten. Hou er een paar apart en doe de rest in een blender of vijzel met de basilicum, rucola, flink olijfolie en knoflook. En maak hier een lekkere pesto van. Zout en peper heb ik pas in de pan toegevoegd aangezien mijn chorizo al veel pit in zich heeft en ook zout toevoegt. Breng de pesto wel al op smaak met wat citroensap.
Snij de sjalotten in reepjes en de chorizo in blokjes. Doe wat olijfolie in een pan en fruit hier de sjalotten in aan en voeg na een minuut de chorizo toe en laat deze ook mee bakken. Voeg als de pasta klaar is deze toe aan de sjalotten en chorizo en meng de pesto, zongedroogde tomaatjes in blokjes en een flinke scheut kookwater toe. Roer goed door en proef. Breng eventueel nog op smaak.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)