Bol.com

BoekenBoeken

Linguini met kalfsvlees, gedroogde tomaatjes, pijnboompitten, rucola in een romige paddenstoelensaus

De laatste tijd blog ik niet heel veel. Voornamelijk doordat ik mij ongemakkelijk voel bij de professionele foodblogs met schitterende foto's en ja die heb ik niet altijd. Ik heb besloten niet meer moeilijk hierover te doen. Wat ik maak is lekker en gezond, maar misschien dan met een minder mooie foto. Ik sta volledig achter de recepten die ik kook.
Nu over naar dit heerlijke recept. Toen ik het had gemaakt vermoedde ik al dat het weer een heerlijke pasta zou zijn en dan maak ik snel een foto. Je staat zolang in de keuken als dat de pasta moet koken. Dat is wel iets waarna ik streef of het moet een saus zijn die moet stoven, maar die maak ik meestal op voorhand. Mensen die ook zeggen dat stoofschotels zoveel tijd kosten die moeten eens kijken hoeveel tijd het daadwerkelijk kost. De voorbereiding is meestal maximaal 10 minuten en daarna zet je het in de oven op 160 graden en hoef je er niet meer naar om te kijken, want in de oven bakt het niet aan. Op mijn vrije dagen of in het weekend maak ik meestal de stoofschotels en dan laat ik het afkoelen en eten we het de volgende dag of gaat het in de vriezer voor later in de week. Stoofschotels zijn namelijk lekkerder de volgende dag :-)

Linguini met kalfsvlees, gedroogde tomaatjes, pijnboompitten, rucola in een romige paddenstoelensaus
1 kalfssnitzel
4 gedroogde tomaatjes
handje pijnboompitten
50 gram rucola
handje gedroogde procini
125 gram champignons
scheut witte port of (zoete) witte wijn
100 ml slagroom
200 gram linguini, spaghetti of tagliatelli
parmezaanse kaas

Kook water in de waterkoker of fluitketel en doe de procini in een bakje. Giet hier het kokend water op. Meestal moeten ze zo'n 10 minuten weken.
Zet een pan met water op voor de pasta en ga terwijl het aan de kook moet komen even de rucola wassen, de schnitzel en zongedroogde tomaatjes in reepjes snijden en de champignons in plakjes snijden. Nu zou ongeveer het water moeten koken. Doe de pasta erin en kook volgens de gebruiksaanwijzing. Dit is in de meeste gevallen rond de 8 - 10 minuten.
Doe wat olijfolie in een braadpan of hapjespan en bak hierin de kalfsschnitzel  bruin. Haal hem uit de pan en zet apart. Voeg nu de champignons toe en laat deze even kort bakken. Voeg een scheutje witte port toe of witte wijn mocht je dat in huis hebben en laat inkoken. Voeg nu 100 ml slagroom toe en de zongedoogde tomaatjes en roer. Laat lekker bubbelen en wat dikker worden. Schenk het water van de porcini af en haal je mes door de porcini mochten de stukken erg groot zijn en voeg ze toen aan de saus. Als het goed is is de pasta nu bijna gaar. Haal met een kopje of soeplepel zo'n 125 ml kookvocht uit de pastapan en zet dit apart. Dit heb je bij de afwerking nodig om te zorgen dat de pastasaus extra mooi om de pasta blijft hangen, dit heeft met het zetmeel in het water te maken.
Voeg nu de pijnboompitten, schnitzel en rucola toe en roer kort. Giet de pasta af en voeg hem toe aan de saus. Schep om dat overal saus zit en schep op. Schaaf er wat parmezaanse kaas over. Dit gaat het beste met een dunschiller.
Eet smakelijk en geniet!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)