Bol.com

BoekenBoeken

Huzarensalade

In september gaan we met drie dames op roze santos fietsen een tocht maken van Amsterdam naar Brussel en geld ophalen voor borstkankeronderzoek. Ik maakte deze salade toen de damen op bezoek kwamen. Het is een makkelijke en smakelijke salade. Het enige nadeel is heel veel snijwerk. Het was wel vrij sterke salami en die kun je ook heel goed weglaten. Voor ik deze salade ben gaan maken ben ik eerst eens op zoek gegaan naar recepten voor zowel huzaren als rundvleessalade. Al snel was wel duidelijk dat dat eigenlijk hetzelfde is. Alleen bij rundvleessalade zijn de aardappels meer geprakt en bij huzaren zijn het meer blokjes. Eigenlijk zijn ook beiden een verrijkte aardappelsalade, maar dat is dus echt mijn mening. Ik weet wel na deze geproefd te hebben dat ik bij een bbq wel zelf de salade maak, want ik vindt die van bepaalde merken sowieso altijd erg zuur.

Huzarensalade 
500 gram vastkokende aardappels
3 augurkjes
een eetlepel zilveruitjes
dikke plak ham
salami
3 eieren

Dressing:
2 eetlepels mayonaise
2 eetlepels griekse yoghurt
een scheutje ketchup
scheutje van het augurkennat
scheutje dragonazijn
theelepel mosterd
kneepje honing
snufje zout en peper

Schil de aardappels en snij ze in blokjes van 0,5 cm. Kook ze beetgaar, spoel kort af en doe ze in een kom. Kook de eieren hard.. Snij de augurkjes in vieren in de lengte en daarna in stukjes net iets kleiner dan de aardappels en doe ze bij de aardappels. Pel de eieren en snij ze ook in stukjes, voeg ook weer toe aan de aardappels. Snij ham en salami in blokjes en voeg deze ook toe aan de aardappels. Snij de zilveruitjes doormidden en voeg ook toe. Meng nu alle ingrediënten voor de dressing en meng deze beetje bij beetje door de salade totdat jij hem smeuïg genoeg vindt. Breng op smaak met zout en peper.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)