Bol.com

BoekenBoeken

vitello tonnato een beetje anders

Voor het etentje met mijn familie was ik ook nog creatief met vitello tonnato. Ik had voor een catering
klus ook vitello tonnato gemaakt en het bloeek erg popular. Na 10 minuten moesten we al een nieuwe schaal klaar zetten en dat hebben we nog twee keer moeten doen.
Voor het etentje heb ik het anders dan anders gedaan en ik vond hem lekker. Ik heb de tonijnsaus meer tot tonijnsalade gemaakt om hem er goed in te laten blijven.

vitello tonnato een beetje anders
2 blikjes tonijn op olie
1 eetlepel kappertjes 
3 zongedroogde tomaatjes
enkele eetlepels mayonaise
200 gram fricandeau
rucola
olijfolie
balsamicoazijn
peper en zout

Bekleed een grote muffin-vorm met vershoudfolie. Leg in elka vormpje 2 plakjes fricandeau
kruislings op elkaar.
Hak de kappertjes en de tomaatjes fijn en prak dit met een vork door de tonijn en doe er ook wat mayonaise door totdat het jouw lekker smeuïg lijkt. Schep in ieder vormpje het mengsel tot bijna bovenaan en klap de plakjes vlees dicht. over de vulling.
Zet ze in de koelkast om op te stijven.
Maak de rucola aan met wat olijfolie en balsamicoazijn. Verdeel over 4 borden, haal de buideltjes uit de vorm en leg ze op de salade. Versier eventueel met een stukje zongedroogde tomaat.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)