Bol.com

BoekenBoeken

Beef Stroganoff uit de oven

Nu mijn oven een heerlijke langzaam garen stand heeft gebruik ik hem ook goed. Soms zet ik hem 's nachts aan, soms in het weekend overdag. Ik doe de laatste tijd veel aan mealprep, dus dan gaat alles in de vriezer in porties van 1 of 2 personen en op de dag dat we het willen eten gaat het eruit en maak ik er eventueel nog groente bij en rijst/pasta/aardappels. Dit was het eerste gerecht dat ik met deze stand maakte. En het was zalig. Het vlees wordt heerlijk zacht en de smaken waren ook zalig.

Beef Stroganoff uit de oven (6 personen)
800 gram riblappen
250 gram champignons
200 ml crème fraîche
2 uien
1 eetlepel gerookt paprikapoeder
1/2 eetlepel zoet paprikapoeder
2 tenen knoflook
2 rode paprika's
1 eetlepel bloem
125 ml water
1 el fijne mosterd
klein blikje tomatenpuree

Snipper de ui en de knoflook. Snij het vlees in blokken en kruid met peper en zout. Haal het vlees door de bloem heen. Zet een pan op het vuur die ook in de oven mag, doe er een eetlepel olie in en zet de plaat middelhoog. Bak hierin het vlees aan alle kanten bruin. Haal het daarna uit de pan. Doe nu de ui in de pan en fruit aan. Voeg daarna de paprikapoeder, tomatenpuree en mosterd toe. Roer even goed en voeg dan het  vlees en daarna het water toe. Snij ondertussen de champignons in dikke plakken of in vieren en voeg ook toe. Roer goed en breng aan de kook. Doe de deksel op de pan en zet hem in de oven op 95 graden voor 6 tot 8 uur. Voeg het laatste half uur de crème fraîche en de paprika in blokjes gesneden toe en laat de deksel van de pan. Ik zet de oven dan op 140 graden om wat van het vocht te verdampen als de saus nog wat dun is.
Serveer met bijvoorbeeld rijst.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)