Bol.com

BoekenBoeken

Gestoofde kalfswang en uit de oven/langzaam garen

Mmmmmmm ik heb weer kalfswangen gehaald en die moeten natuurlijk lekker stoven. Met mijn nieuwe oven heb ik ook een standje langzaam garen en dat is natuurlijk perfect. Ik denk dat het ook goed kan in een slowcooker. Ze waren boterzacht en je had geen mes nodig.

Gestoofde kalfswang en uit de oven/langzaam garen
500 gram kalfswangen
glas rode wijn
1 sjalot
2 tenen knoflook
blik tomatenstukjes
2 eetlepels bloem
olijfolie
peper en zout

Kalfswangen zijn vrij groot, dus ik snij ze altijd in 2 stukken. Snij de sjalot in halve ringetjes en de knoflook in plakjes. Doe de bloem in een kommetje met wat peper en zout en meng. Haal de wangen hier door. Verhit de olie in een pan die in de oven kan en een deksel heeft (gietijzeren pan bijvoorbeeld). Bak hierin de kalfwangen kort aan alle kanten bruin. Haal ze uit de pan en doe de sjalot in de pan. Bak kort aan tot glazig. Voeg het  glas wijn toe. Laat even kort koken. Voeg daarna de knoflook toe en het blik tomatenblokjes. Vul het blik met water en meng dit met een garde met de bloem in de kom tot een dun papje. Schenk ook in de pan en voeg de wangen toe. Roer even goed en brang aan de kook. Doe dan de pan in de oven en zet de pan op 120 graden. Na een half uur mag hij op 95 graden worden gezet en laat hem er 8 uur in staan. Haal hem dan uit de oven en als de saus nog wat dun is laat je hem nog even zachtjes inkoken in de oven of op de kookplaat. Bij mij ging de aardappel anders erin, dus moest de oven leeg hebben.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)