Bol.com

BoekenBoeken

Kip Kerrie home made


Wat!!! Ik ben in shock! Ik kom er net achter dat ik geen recept voor kip-kerrie heb geplaatst terwijl wij dat echt regelmatig eten en ik zelfs mijn collega nog een recept heb gegeven via de app. Mijn recept voor kip-kerrie is makkelijk lekker en uit te breiden en de hoeveelheid zout bepaal jezelf en suiker heb je niet nodig waarbij in een pakje honig voor kip-kerrie toch al 12 gram zit. Laat de suiker uit de vruchten komen die je toevoegt en verdere toevoeging van suiker is niet nodig. En hou je niet van vruchten in een warm gerecht laat ze dan zeker weg, zijn optioneel. Ik maak het meestal zonder vruchten.
Verder heeft iedereen wel een potje hotcurry, curry of kerrie in huis. Ik zelf heb Hindoestaanse masala, garam masala en ras-el-hanout in huis allen zijn kerriepoeders en ik gebruik meestal één van de drie vaak degene die bovenop ligt. Ik voeg in onderstaand recept ook kurkuma toe, maar dit is optioneel mijn kerriepoeder is niet zo geel.
Lekker met rijst

Kip Kerrie (4 personen)
700 gram kippendijenvlees
2 uien
2 teentjes knoflook
2 eetlepels kerriepoeder
1/2 theelepel kurkuma (optioneel)
2 rode paprika's
1 rode peper
een blik kokosmelk
1 zoet-zure appel (optioneel)
1 blikje ananas (optioneel)
zout
peper
olie

Snipper de ui en snij de knoflook en rode peper fijn. Snij de kip in blokjes of reepjes. Verhit de olie in een hapjespan of braadpan en voeg de ui toe en bak deze glazig voeg dan de kip toe en laat deze even lekker bakken. Snij de paprika in blokjes. Voeg dan de paprika, knoflook, rode peper, kerriepoeder en kurkuma toe en laat even mee bakken. Voeg de kokosmelk toe en laat aan de kook komen en laat zachtjes pruttelen. Voeg eventueel de appel en anans toe.
Kook ondertussen de rijst volgens de verpakking.
Breng de kip-kerrie op smaak met peper en zout. Eet smakelijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)