Bol.com

BoekenBoeken

voorraad/budget koken: Pasta met zalm en groene saus

Ik heb altijd een pak spinazie en een pak doperwtjes in huis en wat zakken pasta zijn ook in mijn voorraadkasten te vinden. Kookroom is lang houdbaar en daar probeer ik ook altijd een paar pakjes van in huis te hebben. De zalm heb ik wel vers gekocht, maar je kan ook uit de vriezer gebruiken. Persoonlijk vindt ik vers het lekkerst. Verder is de pasta net zo snel klaar als de saus. Je kan altijd nog een uitje of knoflook toevoegen, maar zonder beiden was hij ook zalig.

Pasta met zalm en groene saus
400 gram diepvriesspinazie
200 gram doperwtjes
500 gram verse zalmfilet
100 ml kookroom
tagliatelle

Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing. Doe een klein beetje olijfolie in de pan en voeg de doperwtjes en spinazie toe, meng kort. Voeg dan de kookroom toe, roer en doe daarna de deksel op de pan. Snij ondertussen de zalm in blokken en als de pasta nog 4 minuten moet voeg je de zalm aan de saus toe. Roert goed en doet de deksel weer op de pan. Pasta afgieten en door de saus mengen en opscheppen. Eet smakelijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)