Bol.com

BoekenBoeken

BBQ voorraad: Tandoori spiesjes

Zoals vele weten houden wij van de Indiase keuken, dus ja dat kon niet ontbreken bij de bbq. Ik heb ze gemaakt met kippendijenvlees en lamshaas voor de afwisseling. Deze liggen langer in de marinade, dus je moet de marinade over 2 schalen verdelen. Ik zou deze dus net als de saté een dag van te voren al in de marinade zetten. En met deze marianade kun je daarbij ook nog Chicken of lam tikka masala maken. Voor mij als voorraadkoker is dat ideaal. Ik heb dus ook wat kip gemarineerd in grote stukken en die zo ingevroren met een zakje met de kruidenpasta. De volgende keer al ik zin heb ik chicken tikka masala ontdooi ik de kip en en de pasta en van de pasta is de saus zo gemaakt.



Tandoori spiesjes
6 tenen knoflook
1 volle eetlepel geraspte gember
1 eetlepel kashmir chilipeper
olijfolie
1 theelepel gemalen mosterdzaad
1 eetlepel gerookt paprikapoeder
2 theelepel komijn
2 theelepels koriander
2 eetlepels garam masala
200 gram yoghurt

Maak van alle ingrediënten op de yoghurt na een pasta. Doe de helft van de pasta in een bakje of zakje en vries dat in. Meng de rest door de yoghurt. Je kan de marinade voor heel veel gebruiken. Snij het vlees of gevogelte of vis in blokken in de grote die jij wil. Neem niet te veel marinade. Laat dit 24 uur marineren. Rijg daarna de stokjes en grill ze op de bbq.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)