Bol.com

BoekenBoeken

BBQ voorraad: Zalm met citroen en pesto

Voor de bbq heb ik dus wat rond gekeken naar lekkere recepten voor spiesjes. Het liefst allemaal invriesbaar. Over deze spiesjes twijfelde ik wel nog even, maar deze zijn echt zalig. Pesto heb ik zelf gemaakt, maar je kan best een potje gebruiken.
Zalm met citroen en pesto 
400 gram zalm
2 citroenen

Snij de zalm in blokken in een grote die jij wil hebben. Ik hou ervan als de zalm net gaar is in het midden, dus ik heb de blokken iets groter gelaten. De dunne uiteinden kun je wat langer laten en dubbel vouwen. Doe ze samen met de pesto in een schaal en meng even goed. Snij de citroenen in plakjes en snij deze door de helft of in vieren. Rijg nu om en om zalm en zitroen aan een satéprikker. 1 minuut per zijde op de bbq en je hebt heerlijke spiesjes.
In plaats van pesto kun je ook wat knoflook en dille met wat olie en peper mengen en dit a la marinade gebruiken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)