Bol.com

BoekenBoeken

Lamsschenkels gestoofd in rioja (slowcooker)



Ik heb deze 8 jaar terug al eens geplaatst, maar dat was voor in de pan. Sinds dit weekend heb ik een slowcooker en ik heb het recept dus aangepast voor de slowcooker. Het smaakte nu echt goddelijk en zeer vol van smaak. Ik heb hier een raw bag of rauwe zak van gemaakt voor in de vriezer. Dit betekent dat je hem 's morgens in de slowcooker kan dumpen (volgende keer doe ik het vocht er ook al bij), de slowcooker aanzet en 's avonds heerlijk kan eten. Ik zeg kind kan de was doen. Nu heb ik geen kinderen, maar John kan dit ook. Ik ga voortaan op elke rauwe zak een QR code zetten met daarin de instructies hoe te behandelen, scheelt ruimte op het etiket, scannen met je telefoon en doen wat er staat. Wat ik heb aangepast is voornamelijk de kruiding en het vocht. Ik had geen rozemarijn, dus vandaar de kruiding en het vocht omdat een slowcooker minimaal vocht nodig heeft. Ik heb het kneepje honing ook niet gedaan zie ik nu, maar niet gemist.
Deze gaan we zeker vaker eten.

Lamsschenkels gestoofd in rioja (slowcooker)
4 lamsschenkels
zout en peper
olijfolie
100 ml Rioja (spaanse wijn)
75 ml balsamico azijn, goede kwaliteit
1 hele knoflookbol horizontaal doormidden gesneden
2 laurierbladeren
1-2 theelepels gerookt paprikapoeder (als je geen gerookt kan vinden kun je ook gewone nemen)
een paar zwarte peperkorrels
1 eetlepel oregano
1 eetlepel tijm
125 gram zachte pittige chorizo
1 grote ui gesnipperd
2 wortels in dikkere plakken
Doe bovenstaande ingrediënten gelijk in de slowcooker of stop het in een zak om later te gebruiken. Zet op de zak dat het rauw is en 8 tot 9 uur op low. Je kan het vocht gelijk toevoegen of later.
Hierna valt het vlees zo van het bot en tip voor de knoflook pak deze er gelijk uit en wip de teentjes eruit. Dat hadden wij niet gedaan en konden de vellen niet terug vinden, pas bij John op zijn bord.
Wij hebben het met couscous gegeten voor de afwisseling aangezien we behoorlijk wat rijst de laatste tijd hebben gegeten. En tevens wat brood.
Eet smakelijk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)