Bol.com

BoekenBoeken

Vispastei

Wat ik klinkt beter Fish pie of vispastei. Ik denk dat ik toch voor de Fishpie ga ook al is dat dan Engels.
Sinds ik mer gerechten ben gaan koken in voorraad aten we eigenlijk vel te weinig vis, want vis die al klaar is in de vriezer stoppen en weer opwarmen eindigt in veel te gare vis. Toen kwam ik op de batch lady haar site terecht en zij vriest dus het gerecht rauw in. Ja dat lost dat probleem op, dus ik heb gelijk 5 verschillende visgerechten ingevroren en ga kijken hoe ze eruit komen en wat er eventueel aangepast moet worden.
Deze week hebben we de eerste gegeten en dat was dus de fishpie. Ik heb grotendeels dit recept gevolgd op wat aanpassingen na om meer groenten toe te voegen en wat andere vis aangezien fishpie mix hier niet te krijgen is en ik voor wat andere vissen ging.
Het resultaat is zalig, misschien nog iets aan de saus doen om hem iets minder loperig te maken. De double cream in Engeland is natuurlijk echt niet onze slagroom. De melk ga ik sowieso weglaten, heb ik nu ook maar een klein scheutje van gedaan. Misschien kookroom i.p.v. slagroom. Ik heb met onderstaand recept 4 aluminium bakjes gevuld. Ik heb dus al dubbel gekookt en we eten er zelfs vier keer van. Deze methode werkt heerlijk, want de dubbel hoeveelheid koken kost je eigenlijk niet meer tijd op deze keer dan meer aardappels schillen.
En wat moet je voor deze heerlijke fishpie doen?

Fishpie 8 personen
Aardappelpuree:
1,5 kilo aardappels iets kruimig
melk
200 gram boter
1 eetlepel grove mosterd
vulling:
250 gram crème fraîche
400 ml slagroom
200 gram erwtjes
2 wortels in stukjes
2 stengels bleekselderij in stukjes
500 gram zalm
8 coquilles diepvries (niet ontdooien) of vers
16 grote gepelde garnalen diepvries (niet ontdooien) of vers
1 eetlepel dille

Schil de aardappels, breng ze aan de kook met wat zout en kook tot ze gaar zijn.Giet af en maak er dan met de rest van de ingrediënten een lekkere puree van. Melk voeg ik altijd toe tot hij lekker smeuïg is. Ik doe hem hierna in een spuitzak om hem over de fishpie te verdelen, maar scheppend kan dit ook. Ik zit nu te denken en je kan ook eerst de vulling laten invriezen en dan spatelen, gaat makkelijker, want de vulling is toch zacht.

Vet 4 aluminiumbakjes in van 1 liter. Snij de zalm in blokken en verdeel over de bakjes. Verdeel de coquilles en garnalen er ook over. Doe er alle groenten over. Meng de slagroom met de crème fraîche, zout, peper en de dille en verdeel dit over de vier bakjes. Verdeel hel de puree over en vries in of bak er gelijk één af.

Gelijk afbakken 30 minuten op 200 graden, na invriezen en ontdooien 45 minuten 200 graden en zo uit de vriezer 110 minuten op 200 graden, ik zou dan wel de bovenkant in de gaten houden.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)