Bol.com

BoekenBoeken

Vriezer maaltijd: zalm-venkel pakketjes

Jullie merken het ik zat in mijn visafdeling qua vriezer recepten. Ik heb hier maar één portie van twee pakketjes van gemaakt, want op een gegeven moment is de zalm op ;-)
Ik weet dat niet iedereen dol is op venkel, maar wij toevallig wel. Nu was het wel onduidelijk of invriezen goed zou komen, dus maar gegokt en dat is ook één van de redenen dat het maar één maaltijd is geworden. Ik vindt zalm en venkel een hele goede combinatie. Ik ben er dol op. Ik had ook nog wat pesto over en weggooien vindt ik zonde en de combinatie kan heel goed.
zalm-venkel pakketjes
300 gram zalmfilet in twee mootjes gesneden
1 venkelknol
2 finke theelepels pesto
1/2 theelepel dille

Pak 2 stukken aluminiumfolie waar de vis met de venkel oppast. Sprenkel er in het midden wat olijfolie op.Snij de venkel in repen en verdeel deze over de twee pakketjes.
Strooi hier de dille over. Leg er de zalm op en doe op beiden stukken een schep pesto. Vouw er nu een mooi pakketje van. Ik heb het hierna ingepakt in een zak en luchtdicht gemaakt en ingevroren. Wil je hem gelijk eten dan doe je hem 20 minuten in de oven op 190 graden. Eet je hem uit de vriezer dan wel laten ontdooien in de koelkast.
Wij aten het met Italiaans gekruide aardappeltjes
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)