Bol.com

BoekenBoeken

Batch koken augustus: de afsluiting

Nu dan de afsluiting van dit kookweekend, hoewel niet alles koken is.
Vanwege het weer heb ik het hier en daar toch moeten aanpassen, maar dat was geen probleem. Ik wil deze week nog wat pastasausen maken. Waarschijnlijk op maandag, want dan valt de temperatuur nog mee.
Hierbij komen wat foto's van onze vriezer. Bovenste is onze vrieskist en hier zitten zo'n 50 maaltijden in, plus vlees wat niet in een maaltijd zit voornamelijk voor worst, paté en dat soort dingen. Nog twee broden, dus nu eerst brood bakken en daarna kijken of ik nog ruimte heb om pastasauzen te bevriezen en aardapalgratins, want die moeten ook nog.
Dan komt een la voornamelijk met maaltijden die nog over waren van de vorige kookdagen en resten van tussendoor gekookte maaltijden. Dit zijn op het moment van schrijven 16 maaltijden
Dan de la met alle ovenschotels, ik had nog fishpie's over en de rest is allemaal van dit weekend, De aardappelgratins gaan hier natuurlijk nooit tussen passen. 12 maaltijden in deze la.
In de vrieskist liggen bovenop de misvormde zakken van de vorige kookdag. Ik had deze te vroeg rechtop gezet en ja dan blijven ze niet mooi plat bevroren. Gelukkig heb ik daar van geleerd.
En dan hebben we nog de soepen la. Links had ik er nog in en rechts is de nieuwe stapel. 25 soepzakjes in totaal.
Dan heb ik de pastasausen la niet op de foto gezet. Daar zitten op het moment ook nog 11 maaltijden in en daar komen nog een paar zakjes bij, ook omdat ik geen dingen weg wil gooien. Ik gok nog 10 zakjes erbij. Dat brengt een totaal op ongeveer 90 maaltijden en betekent dat ik 3 maanden niet hoef te koken behalve dan af en toe iets in de slowcooker gooien of pasta of rijst koken. De zakken met maaltijden die klaar zijn warm ik sousvide op in een pan met kokend water, werkt heel erg goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)