Bol.com

BoekenBoeken

Slowcooker en vriezermaaltijd: Romige lamscurry

Ik ben erg blij met de slowcooker en maak nu allemaal vrieszakken klaar die ik er later in gooi. Deze was pas begin augustus bedacht, maar we kwamen eerder bij de marokkaanse supermarkt, dus gelijk lam meegenomen en de kokosroom. Alles erin gegooid en hup plat de vriezer in. De avond te voren haal ik hem uit de vriezer en 's morgens 8 uur voor ik wil eten gooi ik de zak leeg in de slowcooker en zet deze aan. Resultaat is echt veel beter dan de pan. Zak is voor 4 personen en restje gaat weer in zak in de vriezer voor later. Dat wordt nog een keer genieten en aangezien ik de recepten dan ook nog verdubbel dus 2 van onderstaande zakken maak, kunnen we nog meer genieten.

Romige lamscurry

750 gram lamsbout in grote blokken van zo'n 3 bij 3 cm
3 tot 4 eetlepels plantaardige olie (bijv arachide)
7 zwarte peperkorrels
2 zwarte kardamonpeulen (chinese toko)
5 groene kardamonpeulen
1 theelepel mosterdzaad
een stuk pijpkaneel van 5 cm
een snuf gemalen nootmuskaat
3 kruidnagels
een grote ui gehalveerd en in dunne halve ringen
6 knoflooktenen
1 theelepel gember gemalen
4 theelepels korianderzaad gemalen
4 theelepels komijnzaad gemalen
1 theelepel cayennepeper
4 theelepels venkelzaad gemalen
2 theelepels garam masala
1/2 blik tomaten
een blik kokosmelk
zout naar smaak

Doe alles in een vriezerzak of sealbag en meng even goed. Daarna dicht maken en plat maken en in de vriezer plat laten invriezen. De avond van te voren uit de vriezer halen. 'smorgens in de slowcooker stoppen en na 8 uur op low heb je een heerlijke kruidige curry.
Lekker met rijst en naan of roti.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)